Psychologie klienta, jednání s problematickými pacienty
Cíle modulu:
Po absolvování modulu by účastníci měli být schopni:
- orientovat se v psychologii osobnosti,
- využít efektivní postupy v komunikaci a jednání,
- aktivně využívat strategie a taktiky při komunikaci s problémovými osobnostmi,
- prakticky využívat metody a postupy při dílčích problémech,
- umět aplikovat rozvoj kompetencí pracovníků ve zdravotnictví dle standardů a norem EU.
Témata:
- Rozdělení teorií osobnosti, psychologie typů klientů.
- Problémový klient.
- Řízení vztahů.
- Typologie problémového klienta.
- Faktory na straně zdravotníka.
- Nestandardní chování, typy pacientů a jejich analýza, způsoby a metody a prostředky zvládání.
- Problémový pacient v ordinaci – efektivní komunikace.
- Řízení konfliktů.
- Zásady jednání s problémovým pacientem.
- Přístupy k řešení konfliktů, zásady úspěšného jednání.
- Strategie zvládání.
- Kompetence k samostatnosti, flexibilitě, řešení problémů, aktivnímu přístupu, efektivní komunikace a zvládání zátěže.