Psychologie klienta, jednání s problematickými pacienty

Cíle modulu: 

Po absolvování modulu by účastníci měli být schopni:

 

  •   orientovat se v psychologii osobnosti,
  •   využít efektivní postupy v komunikaci a jednání,
  •   aktivně využívat strategie a taktiky při komunikaci s problémovými osobnostmi,
  •   prakticky využívat metody a postupy při dílčích problémech,
  •   umět aplikovat rozvoj kompetencí pracovníků ve zdravotnictví dle standardů a norem EU.

 

 

Témata:

  • Rozdělení teorií osobnosti, psychologie typů klientů.
  • Problémový klient.
  • Řízení vztahů. 
  • Typologie problémového klienta.
  • Faktory na straně zdravotníka.
  • Nestandardní chování, typy pacientů a jejich analýza, způsoby a metody a prostředky zvládání.
  • Problémový pacient v ordinaci – efektivní komunikace.
  • Řízení konfliktů.
  • Zásady jednání s problémovým pacientem.
  • Přístupy k řešení konfliktů, zásady úspěšného jednání.
  • Strategie zvládání.
  • Kompetence k samostatnosti, flexibilitě, řešení problémů, aktivnímu přístupu, efektivní komunikace a zvládání zátěže.