Psychologie jednání a vyjednávání, asertivita, řešení konfliktů, manipulace ve zdravotnictví
Cíl modulu:
Po absolvování modulu by účastníci měli být schopni:
- rozpoznat své silné a slabé stránky, které mohou vyjednávání posouvat dobrým či špatným směrem,
- znát techniky nezbytné pro sdělení svých argumentů tak, aby nepůsobily agresivně či panovačně,
- znát strategie úspěšného jednání a vyjednávání,
- propracování neverbální i verbální komunikace.
Témata:
- Individuální i skupinová diagnostika silných a slabých stránek komunikace.
- Použití hlasu pro jasné, zřetelné a jednoznačné vyjádření.
- Navázání dobrého kontaktu.
- Pozorné naslouchání.
- Neverbální komunikace při vyjednávaní.
- Schopnost včas rozpoznat manipulační techniky.
- Zacházení s odporem.
- Kotvení věty, nabídky a protinávrhy.
- 6 principů přesvědčovaní:
- princip rapportu: “mít rád”
- princip “autority”
- princip “vzácnosti“
- princip “důslednosti”
- princip “oboustrannosti”
- princip “sociální důkaz”
- Desatero zkušeného vyjednavače.
- Co nedělat při vyjednávaní.