Psychologické a sociální aspekty komunikace

Cíl modulu:

 

Po absolvování modulu by účastníci měli být schopni:

  

  • orientovat se v základních pojmech týkajících se tématu komunikace,
  • aplikovat teoretické a praktické dovednosti komunikačního procesu,
  • umět využít psychologické a sociální aspekty v komunikaci,
  • znát a pochopit osobnostní kontext komunikace,
  • rozpoznat a rozvinout své komunikační dovednosti,
  • rozpoznat svá případná slabá místa v komunikačních schopnostech a dovednostech a nalézat možnosti jejich proměny, případně identifikovat kompenzační mechanismy,
  • prohloubit svoji schopnost efektivně komunikovat s pacienty a jejich příbuznými v náročných životních situacích.

  

Témata:

 

  • Komunikace obecně.
  • Význam osobnostních charakteristik.
  • Styly komunikace a jejich dělení.
  • Sociální kompetence a role.
  • Komunikace jako sociální proces.
  • Komunikace jako součást lidského a profesního vztahu, kontexty komunikace.
  • Mocenské prvky v komunikaci ve zdravotnictví.
  • Interakce různých osobnostních typů, možnosti, rizika, úskalí.
  • Komunikační bariéry ve zdravotnictví na straně: zdravotnických pracovníků na různých pozicích; na straně pacienta; vyplývajících ze systému.
  • Osobnostní růst jako předpoklad rozvoje kvalitní komunikace.

 

  • Specifická témata:
    krizová komunikace, komunikace s pacientem a rodinnými příslušníky v náročných životních situacích.

 

 

 


Skip Navigation

Navigation